ENTREVISTA A MARÍA CRASOVAN

En l'actualitat i des de fa anys, consultora d'empreses del sector de l'administració de finques.

Experta en aplicacions Pragma (Administració, Adminet i Admiweb)

Foto Lluís Junyent

Llicenciada en Física. Especialista en metrologia

Qualitat Manager - Certificació DGQ (Alemanya) i EOQ (Unió Europea).

Auditora de Sistemes de Qualitat - Certificació DGQ (Alemanya) i EOQ (Unió Europea).

Auditora de Sistemes SCC - Certificació DGQ (Alemanya) i EOQ (Unió Europea).

Màster en Implementació de Sistemes Medi Ambient a CDG Alemanya.

Màster en Implementació de Sistemes Integrats (Qualitat, Medi Ambient, Riscos Laborals) a CDG Alemanya.

Màster en Bones Pràctiques de Producció a CDG Alemanya.

                                                

Quan és necessària la figura del consultor extern en una organització?

Generalment quan es decideix iniciar un procés de canvi organitzacional, funcional, informàtic o bé amb la intenció d'optimitzar processos o recursos.

Moltes vegades es tria anar a la consultoria davant una situació de crisi interna de l'organització, en el sector o fins i tot a un nivell més general.

De vegades els directius necessiten contrastar les mesures que volen implementar amb un expert per assegurar-se que no s'estan equivocant.

                                                                                                

Què aporta el consultor extern que l'empresa no tingui internament?

El consultor aporta un punt de vista neutre sobre la situació de l'empresa (No té interessos interns), també contribueix amb coneixements i experiència diferents dels interns de l'empresa.

El consultor, en moltes ocasions incentiva l'empresa a la millora, l'avanç, a dur a terme projectes per als quals cal l'impuls extern que aporta el consultor.

Ajuda en l'estalvi de despeses innecessàries, detectant amb la seva visió externa i experimentada, punts en els que es perden recursos.

El consultor extern té sempre informació més actual del sector i una àmplia xarxa de col · laboradors experimentats.

altre avantatge de tenir un expert extern és que no cal contractar per un període de llarga durada.

A nivell general, quin és el seu mètode de treball?

Depèn de la tipologia del projecte, però normalment se segueixen les següents fases:

  • Anàlisi inicial de la situació
  • Presentar resultats de l'anàlisi i proposta de solució
  • Determinar el pla d'implementació de la proposta (termes i responsables) juntament amb l'empresa
  • Comunicar el pla als interessats
  • Implementar la proposta d'acord el pla
  • Seguiment dels resultats, realitzant els ajustos necessaris
  • Comprovació dels resultats finals

Quines variables ha de tenir en compte l'administrador per conèixer la rendibilitat del seu negoci?

Bàsicament ha de tenir en compte el cost de l'estructura de l'empresa i l'ús que es dóna a les eines informàtiques per evitar duplicitat de tasques, errors d'introducció de dades i costos innecessaris.

                                                

Evidentment ha d'estar atent a totes les oportunitats de negoci. Fa poc, el negoci venia sol, avui en dia els temps han canviat i hi ha cada vegada més competència, el que requereix sortir del despatx per buscar els potencials clients.

Quin és l'error que es repeteix amb més freqüència en les administracions de finques?

Canalització de l'energia per solucionar "el dia a dia", menyspreant la visió a llarg termini.

Un altre error molt freqüent és l'agrupació de tasques incompatibles en el mateix lloc de treball (tasques que requereixen concentració i tasques d'atenció al públic) i està incompatibilitat és font important d'errors.

Les eines informàtiques i la nova tecnologia com incideixen en la gestió de l'Administrador

Administrar bé és administrar el futur, i administrar el futur és: administrar, filtrar, guardar i publicar correctament i en temps mínim la informació. L'automatització que ens permet la informàtica es reflecteix després en el compte de resultats, en la qualitat i fiabilitat del servei, i en la imatge professional de l'empresa.

A partir de l'any 2013, la humanitat duplicarà la informació que posseeix cada 6 mesos. M'agrada esmentar aquesta dada als meus clients per conscienciar-los de la importància que té la utilització d'eines informàtiques. Fins ara la duplicació es realitzava entre períodes molt extensos (la primera duplicació: 1100 anys, i la segona: 700 ...; les últimes entre 50 i 20). Per tant, sense eines informàtiques i noves tecnologies és impossible administrar el volum d'informació que maneja l'administrador avui en dia.

Ofereixi un consell per als administradors que comencen i per a aquells que vulguin mantenir-se i créixer

Als que comencen, els recomanaria prendre el temps necessari per pensar en com estructurar el seu negoci abans de començar. Determinar l'estructura organitzativa, els llocs de treball i les funcions que es desenvoluparan en cada un d'aquests. Determinar els criteris de registre de la informació per evitar pèrdues de temps en unificar criteris posteriorment. Pensar bé els processos de gestió interna recolzant molt en la utilització de l'eina informàtica.

Als administradors que volen mantenir i créixer els recomano optimitzar els processos interns de gestió i els recursos dedicats a aquests processos per poder administrar carteres més grans amb la mateixa estructura. Sortir de la zona de confort (Experiència acumulada en els anys que porten en mercat) que normalment impedeix l' creixement personal i professional i atrevir-se a aplicar les noves tecnologies per estar sempre actualitzats.

Tant per uns com per altres els recomano treballar d'acord el cicle Deming per a la millora contínua.

  1. Planificar
  2. Fer
  3. Verificar
  4. Actuar

Deixi un comentari